mandag den 18. juni 2012

Det indebrændte indlæg om romantik..

Jeg var lige på facebook (man læser vel til eksamen...). Nå, men en bekendt er lige blevet gift. Jeg ELSKER bryllupper! Jeg bliver helt salig bare ved tanken. Men nogen gange, når man sidder og ser billeder fra sådan noget, så bliver det bare så overdrevet tydeligt, hvor dårligt det passer til mig!
Forstå mig ret. Havde jeg været med til det bryllup, som ud fra billederne så meget romantisk og klassisk og fint og alt det der ud, så havde jeg tudet fra ende til anden af kærligheds-overflow...
Men når det handler om mig selv, så kan jeg slet ikke have med det at gøre. Jeg dur simpelthen ikke til romantik og blomster og lyserødt og kærlighed ud over det hele og billeder i skoven og E's og mine hænder i portræt. Det er slet ikke mig, som i: E har givet mig blomster to (to!) gange på de seks år, vi har været kærester. Og det er mere end rigeligt! Den ene gang var de faktisk også fine, det skal han have. Den anden gang var de købt over interflora.dk, fordi han var på den anden side af kloden, og så der er det jo begrænset, hvor nemt det er at bestille en stille og rolig buket, der ikke er en Barbie, der har kastet op på - så han blev tilgivet (desuden fik jeg den, mens jeg var i Jylland hos min mor, så da jeg kom hjem en uge efter, stod en meget indtørret buket foran døren - og så var den helt medgørlig).
Og det er ikke fordi, jeg prøver at være JEG-MAGTER-DET-BARE-IKKE-agtig... men.....jeg magter det virkelig bare ikke.
Jeg kan bare overhovedet ikke se det skønne i at komme hjem til E, der har planlagt en aften med stearinlys i hele lejligheden, romantisk isn't-she-lovely-musik i afspilleren og nye blomster og den slags. Overhovedet ikke. Jeg ville helt klart kunne sætte pris på, at han havde forsøgt at gøre noget for at gøre mig glad, og så ville jeg nok - når jeg havde grint af - forklare meget tydeligt, at bland-selv-slik og McD var han kommet meget længere med!

Det er af samme årsag, jeg ikke kan overskue ordet "skat". Jeg hader at blive kaldt "skat". Nu har E så bare gjort det i seks år, og til mit store chok opdagede jeg en dag, at lortet smitter. Nu er han "skat", Lillen er "skat", niecen og et par veninder har fået det smidt i hovedet - jeg har sågar præsteret at kalde begge mine forældre og min søster for det. Og jeg hader det. Det er det mest uopfindsomme ord, og det siger jo ikke noget som helst om noget som helst. Jeg vil langt, langt hellere hedde mit eget navn. Hvis jeg skal kaldes noget, så må man selv finde på et navn - ikke copy-paste fra alle andre forhold.

Nå, må tilbage til eksamen.. den er jo lige om lidt. Wish me luck!

5 kommentarer:

  1. og det er derfor du altid vil hedde lillemor, og nu har du indirekte godkendt det. Bordet fanger!!

    SvarSlet
    Svar
    1. NOOOOOOOOOOOOO! What did I do?!?!?!

      Slet
  2. Dejligt indlæg skat! Hvor "liker" man på en blog?

    SvarSlet
    Svar
    1. LUK! (Og jeg tror ikke man kan.. Måske man kan tegne en thumbs up som kommentar?)

      Slet
  3. Hej, jeg hedder "Inger Pedersen" Jeg er fra Danmark. Jeg var gift i 9 år med Oscar. Ting begyndte at blive grimt, og vi havde kampe og argumenter næsten hver gang på grund af min manglende evne til at føde ham et barn. Min mand pludselig begyndte at sove ude og give forskellige undskyldninger for, hvorfor han ikke kan komme hjem. Han begyndte at have anliggender med andre kvinder uden for at overveje, hvordan jeg vil have det.

    Hele min verden blev knust, og det ser ud til, at jeg mistede den eneste person, jeg nogensinde virkelig har elsket. Oscar var min bedste ven, min soulmate, min Superhelt og min hjerteslag, men han ser ikke længere noget godt i mig. Det blev værre på et tidspunkt, at han anmodede om skilsmisse ... Jeg prøvede mit bedste for at få ham til at skifte mening og blive hos mig, men al indsats var nytteløs. Jeg bønfaldt og prøvede alt, men stadig, intet virkede.

    Gennembruddet kom, da nogen introducerede mig for denne vidunderlige, store stavebeslag, der til sidst hjalp mig med ... Jeg har aldrig været tilhænger af ting som dette, men besluttede bare at prøve modvilligt, fordi jeg var desperat og havde intet valg ... Han holdt specielle bønner og brugte rødder og urter ... Inden for 2 dage ringede han til mig og var ked af alt det følelsesmæssige traume, han havde forårsaget mig, han flyttede tilbage til huset, og vi fortsætter med at leve lykkeligt. hvad et vidunderligt mirakel Baba Egbe gjorde for mig og min familie. Den gode nyhed er Oscar, og jeg er nu tilbage sammen og lever lykkeligt, og vi er blevet velsignet med tre børn, to drenge og en dejlig pige efter 9 år med barnløshed. Han hjalp mig også med at løse mit gigtproblem, som jeg har beskæftiget mig med i årevis

    Jeg har introduceret ham for en masse par med problemer overalt i verden, og de har haft gode nyheder ... Jeg er overbevist om, at nogen derude har brug for hans hjælp. For hurtig hjælp af enhver art, kontakt Baba Egbe nu via hans e-mail: babaegbetemple@gmail.com eller WhatsApp ham på +2347013499818

    SvarSlet